Diskusia 2.4.2013 13:00-14:00

Vaše otázky a odpovede

zástupca vlastníkov:
Vážený pán starosta, Písala sa Vám sťažnosť na jednu reštauračnú prevádzku v bytovom dome, ktorá rušila nočný kľud (a nie prvýkrát), a ktorej dali Vaši zamestnanci povolenie na jednorazovú akciu do 03:00 hod. Podľa nového VZN § 8, ods. 3 písm. b) citujem: „akcia sa uskutoční v dňoch piatok alebo sobota a nepresiahne 2 hodiny nad rámec všeobecnej prevádzkovej doby stanovenej v nariadení“, ak si to správne vysvetľujem, prevádzka podľa VZN mala mať povolenie na jednorazovú akciu len do 24:00 hod., keďže má povolenú otváraciu dobu do 22:00 hod. Ako mohla Vaša pracovníčka dať povolenie do 03:00 hod.? V odpovedi na našu sťažnosť sa pracovníčka, ktorá odpovedá na sťažnosť odvoláva na VZN § 8 ods. 3 a len na písm. a), ale to dôležité písmeno b) tam nespomenula. V odpovedi na sťažnosť sa ešte uvádza, že na súhlas s povolením bolo prihliadané s prísľubom prevádzkovateľa o dodržaní pravidiel konania akcie, hlavne nenarušenia nočného pokoja – táto veta je výsmech vlastníkom domu, lebo táto prevádzka nevie čo je to nerušiť nočný pokoj a pani, ktorá toto povolenie vydala veľmi dobre vie, že na túto prevádzku už nejedenkrát bola podaná sťažnosť kvôli rušeniu nočného pokoja. Čo si o tom mám myslieť? Ak budete chcieť viac údajov, alebo stretnutie, rád Vám údaje poskytnem na Vašu e-mailovu adresu s odvolaním sa na túto online diskusnú otázku a ešte radšej sa s Vami osobne stretnem. Ďakujem za odpoveď. Zástupca vlastníkov

Starosta:
Dobrý deň, Váš podnet som si preveril u zodpovedných pracovníkov, kde títo priznali časť vlastného pochybenia pri rozhodovaní o udelení výnimky pre konanie predmetnej jednorazovej akcie v reštaurácii ZELENÝ DOM. Pracovníci mi uviedli, že k rozhodnutiu o takejto prevádzkovej dobe pristúpili na základe toho, že sa podľa prevádzkovateľky malo jednať o rodinnú akciu s prísľubom dodržania nočného pokoja. Pracovníci RPPO sú si plne vedomí svojho pochybenia pri tomto rozhodnutí, žiaľ už ho nie je možné zvrátiť. Počas pohovoru som ich dôrazne upozornil na to, aby pri príprave rozhodnutí dodržiavali príslušné ustanovenia VZN č. 7/2012 a nikomu nepovoľovali výnimky nad rámec uvedený vo VZN. Pre Vašu informáciu Vám uvádzam, že aj rozhodnutím týchto pracovníkov nebola prevádzkovateľke tejto reštaurácie povolená ďalšia prevádzková doba nad rámec všeobecnej prevádzkovej doby, tak ako o ňu žiadala, teda najmenej do 23:00 hod. V reštaurácii je povolená prevádzková doba iba do 22:00 hod., teda v rámci všeobecnej prevádzkovej doby. Pokiaľ teda v budúcnosti by bola reštaurácii prevádzkovaná aj po 22:00 hod., zo strany prevádzkovateľky dochádza k porušeniu VZN. Dohliadnem na to, aby sa situácia neopakovala. V Petržalke máme viac ako 200 reštauračných zariadení a nie vždy sa podarí vychytať všetky chyby, preto aj za tento podnet ďakujem.

Barbora:
Dobrý deň pán starosta, ako obyvateľka Petržalky bývajúca na Markovej 7 - najbližší dom k plánovanej trase električky a prípadnej štvorprúdovej ceste sa chcem opýtať, kedy sa plánuje začať s výstavbou týchto komunikácií a ako sa bude riešiť odhlučnenie. Tiež sa chcem opýtať, ako je možné, že sa toto všetko bude realizovať napriek väčšinovému nesúhlasu obyvateľov Petržalky a či budú obyvatelia o výstavbe dostatočne informovaní o celom projekte. Výstavba týchto komunikácií je vážnym zásahom do ekosystému lužných lesov.

Starosta:
Dobrý deň, je to otázka, ktorá by mala byť smerovaná na hlavné mesto SR Bratislavu ako investora nosného dopravného systému. Podľa medializovaných informácií by mesto malo projekt predstaviť verejnosti na budúci týždeň. Pre ďalšie fungovanie Petržalky je však nosný dopravný systém absolútne nevyhnutný, niektoré vnútorné komunikácie - Lachova, Furdekova, Rovniankova, Belinského a pod. čoraz častejšie kolabujú tým, že sa tisíce áut nevedia presunúť cez Panónsku a Dolnozemskú v čase dopravnej špičky. Navyše obyvatelia napr. Lachovej ulice sa nám už sťažujú na zhoršené životné prostredie spôsobené výfukovými plynmi a požadujú odkloniť dopravu inde. V minulom období mesto schválilo nový obytný súbor Petržalka Juh, kde by malo vo finále bývať viac ako 20 tisíc obyvateľov, súčasne s rozvojom výstavby smerom na Jarovce i v samotných zadunajských mestských častiach si neviem prestaviť, ako sa títo ľudia budú presúvať. Neviem o takom prieskume, ktorý by hovoril o "väčšinovom nesúhlase obyvateľov Petržalky", viem len o prieskume aktivistov, ktorý hovorí o trošku niečom inom a do ktorého sa nezapojili všetci Petržalčania, takže nie je možné z neho odvádzať takéto závery.

Maria:
Dobry den, chcem sa opytat, ci sa nebude zvysovat pocet smetiakov na psie exkrementy, vzhladom na to ze je ich velmi malo a ked aj su, tak v nich zvacsa chybaju papierove vrecka. Dakujem.

Starosta:
Dobrý deň, o navýšení počtu košov na psie exkrementy v súčasnosti neuvažujeme, viac sa chceme sústrediť na ich údržbu, obnovu, príp. dopĺňanie tých zničených a dopĺňanie sáčkov – v tomto roku sme zmenili papierové sáčky za igelitové, budeme ich môcť dopĺňať častejšie a vo väčšom množstve. V Petržalke je rozmiestnených cca 600 košov (na psie exkrementy i na bežný odpad), napriek tomu, že zákon ukladá mať tie na psie výkaly len pri výbehoch pre psov. Keďže psie exkrementy je možné zbierať do akýchkoľvek sáčkov a vyhadzovať ich aj do košov na bežný odpad, považujeme tento počet aj z finančného hľadiska za dostatočný. Treba si uvedomiť, že celá starostlivosť v tejto oblasti je dimenzovaná na základe počtu prihlásených psov. Petržalka na svojej stránke zverejňuje ich zoznam, takže aj obyvatelia majú možnosť nahlásiť nám tých, ktorí evidovaní nie sú.

Valentín - Gwerkovej 4 Ovsište:
Dobrý deň, píšem Vám z Gwerkovej 4 v Ovsišti. Veľkokapacitný kontajner vrámci jarného upratovania býval v minulosti vždy pristavený pred Gwerkovej 2. Niekto to však vlani zmenil a pristavil ho inde - do susednej ulice, zhruba až o 200 metrov ďalej. Pre fyzicky menej zdatných penzistov je to príliš ďaleko odnášať do tejto veľkej vzdialenosti staré kusy nábytku. Mohli by ste prosím prehodnotiť rozmiestňovanie kontajnerov a vrátiť nám ho na Gwerkovu č.2 v Ovsišti ? Inak hrozí, že dôchodcovia si zo starým nábytkom neporadia. Za doterajšiu úspešnú činnosť Vám ďakuje a naďalej drží palce Valentín - Ovsište

Starosta:
Dobrý deň, rozmiestňovanie veľkokapacitných kontajnerov sa snažíme prispôsobovať požiadavkám obyvateľov a preto sa ich umiestnenie môže meniť. Nie je možné pristaviť kontajner pred každý vchod. Na veľkorozmerný odpad je určený aj zberný dvor na Čapajevovej ulici a to celoročne. Ak máte problém s jeho odvozom, obráťte sa na náš podnik Verejnoprospešné služby, iste nájdete spolu riešenie.

Milan:
Neplanujete spristupnit zimny stadion v Ovsisti okrem mladych hokejistov aj veznej verejnojsti?

Starosta:
Dobrý deň, zimný štadión v Ovsišti je súkromným projektom, nie je to štadión mestskej časti, takže my nemáme dosah na jeho režimovanie. Podľa našich informácií sú na ňom vyhradené aj hodiny pre verejnosť, je to však na rozhodnutí prevádzkovateľa.

web od 2day