Diskusia 6.2.2017 13:00-14:00

Vaše otázky a odpovede

Roman:
Dobrý deň pán starosta, chcem sa spýtať, či mestská časť má dosah aj na ZŤP parkovacie miesta. Mám dojem, že viacero ľudí to zneužíva a majú tak parkovanie zadarmo pričom ostatní krúžia a hľadajú kde môžu zaparkovať. Plus mínus sa orientujem v podmienkach pridelenia ZŤP parkovacieho preukazu a keď sa pozerám len v mojom okolí na susedov, ktorí majú pridelené miesto, tak len krútim hlavou. Je mestská časť povinná prideliť parkovacie miesto ak o to požiada niekto, kto ma ZŤP parkovací preukaz? Alebo ak má pochybnosti, tak ho môže aj neprideliť prípadne po zistení neoprávnenosti aj dodatočne zrušiť? Ďakujem za odpoveď

Starosta:
Samospráva vydáva povolenia vyhradeného parkoviska len pre držiteľa preukazu ŤZP s parkovacím preukazom. Takéto preukazy vydáva Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny na základe posúdenia zdravotného stavu žiadateľa. My nie sme oprávnení jeho zdravotný stav preverovať. Zrušiť takéto vyhradené parkovanie môžeme len na základe žiadosti užívateľa vyhradeného parkovania alebo z dôvodu jeho úmrtia. Mnohokrát mám podobné pocity ako Vy, hlavne pri niektorých ŤZP s tými najväčšími autami. Budeme sa snažiť s Úradom práce viac komunikovať a spoluposudzovať oprávnenosť takéhoto nároku.

Eva:
Bola som teraz na plese, bolo super, akurát som mala pocit, ze uz je Zrkadlový háj na takéto podujatie malý. Navyše viem, že mnohí už ani nedostali lístky. Nerozmýšľame nad inými, väčšími priestormi?

Starosta:
Plesy, ktoré som začal organizovať pred 17 rokmi (ako prvý maškarný ples v Bratislave), boli skôr rodinné a určené do menších priestorov. Rokmi si však získavali čoraz väčšiu obľubu a desiatky už tradičných návštevníkov. Ples má svoju osobitú atmosféru a aby sa ľudia dobre cítili a aj si zatancovali, upravili sme počet hostí na maximálne 350. Prípadné nedostatky tohto priestoru sa snažíme nahradiť dobrým cateringom, ktorý sa podľa mňa tento rok veľmi vydaril, vynikajúcou zábavou a bohatou tombolou. Pravdepodobne by som mohol tento ples urobiť vo väčších priestoroch ako Hotel Pressburg alebo Incheba, ale už na úkor jeho komornej atmosféry. Možno by táto téma mohla byť diskutovaná na stránkach Petržalských novín.

štefan:
Dobrý deň, Neplánujte v MČ zriadit docasnu plochu, kde by sa odtahovali vraky? Lebo aktuálny stav je taký, že vraky sú na našisch parkoviskách z dovodu byrokracie a hľadania majiteľov aj 2-3 roky. Ak by bolo parkovisko pre ne, tak by sa tie papierovacky riesili tiež, ale auto by mohlo už byť na inej ploche. A odial by šlo do šotu. ďakujem

Starosta:
Celá problematika odťahu vozidiel je upravená zákonom. Bohužiaľ obec musí tieto pravidlá rešpektovať. Už dávnejšie sme nad takýmto modelom tzv. "úschovy áut" rozmýšľali, ale nedisponujeme pozemkami ktoré by boli na tento účel vhodné. Pri spustení tzv. parkovacej politiky Hlavným mestom sme upozorňovali spolu s poslancami, aj na tento problém, nakoľko sa týka celej Bratislavy. Verím, že nájdeme uspokojivé riešenie v tejto oblasti.

Stefan:
Dobrý deň, Chcel by som sa spýtať, ako plánujete zakročiť proti trojnožkám, ktoré su v našej mestskej časti, aj keď častokrát na pozemkoch magistrátu. P. Nesrovnal dal vyhlasenie, že všetky trojnožky z magistrátnych ploch dal preč. Tak prečo ú na Nobelovom námesti? Na korze oproti Inchebe alebo pred zdavot. strediskom na Šustekovej?

Starosta:
Vyhlásenia pána primátora radšej nebudem komentovať ani len v tejto oblasti. Petržalka sa roky snaží likvidovať nelegálnu reklamu, preto Vám ďakujem za tento podnet a oslovím obratom kompetentných, aby - ak je to naozaj nelegálna reklamná plocha - ju okamžite odstránili. Pri najbližšej porade s inšpektormi verejného poriadku ich požiadam, aby si aj takúto agendu viac všímali.

Dusan Oravsky:
Dobrý deň pán starosta, chcem sa spýtať ako je v našej MČ zabezpečené fungovanie portálu Odkazprestarostu. Máte prideleneho z MC pracovníka na riešenie koordinácie podnetov, môžete trošku prosím priblížiť fungovanie a kontakt s obyvateľmi? Veľakrát dostávajú ľudia chabú odpoveď od MC, ak sa podnet MC netýka tak veľakrát odpoveď znie ze to nie je v kompetencii MC a to je všetko. Z celkovo podaných podnetov za Petržalku v roku 2016 a to 820 je v priemere prvá odpoveď získaná az za 12 dní na podnet (za všetky zodpovednosti). Máte v pláne aj užšiu spoluprácu na riešení podnetov s Magistrotom/zupou? Ďakujem.

Starosta:
Petržalka je každoročne vyhodnocovaná ako jedna z najlepších samospráv, ktoré komunikujú prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu. Tomuto portálu sa venujeme dlhodobo, máme určeného pracovníka, ktorý sa mu venuje každý deň. Samozrejme, tieto podnety nie sú jediné, ktoré MČ dostáva. Desiatky mailov chodia na adresu starostu alebo jednotlivých oddelení, ktoré obratom riešime. Hovoríme o tisícoch mailov, ktoré vybavujeme. Naše odpovede posielame najneskôr do troch dní, v prípade zložitejšieho riešenia, prípadne dohľadania nejakých podkladov, to môže trvať aj dlhšie. Často sa stane, že podnet, ktorý k nám príde z odkazu pre starostu, sme už zachytili buď vlastnou iniciatívou alebo prostredníctvom iného podnetu a je už v riešení. Takže aj to môže spôsobiť posun komunuikácie o tom-ktorom probléme. Samozrejme, ak je problém mimo kompetencie mestskej časti, tak nemáme dosah na jeho vybavenie, preto ľudí odkážeme na príslušné miesto, kam sa môžu so svojou sťažnosťou obrátiť. Myslím si, že je to úplne samozrejmé a prirodzené.

Alena:
Dobry den, prosim vas co bude s Dominom? Su tam vysoke stromy ktore pomaly prerastaju celu stavbu a so stavbou sa uz mesiace nehybe, len tam hrzdavie a spati okolie.

Starosta:
Mestská časť sa obrátila na ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja, v najbližších dňoch čakáme odpoveď, čo s touto stavbou ďalej. Okrem iného máme aj takú vedomosť, že investor tejto stavby mieni mestskú časť žalovať na sumu viac ako 5 miliónov eur za zmarenú investíciu a ušlý zisk, takže si počkáme na stanovisko kompetentných.

Dusan Oravsky:
Dobry den pan starosta, chcem sa spytat ci v tomto roku Petrzalka zvazuje opat Participativny rozpocet, nakolko v minulok roku sa zial nekonal. A ak planuje v roku 2017 akom rozmedzi, a kedy. Dakujem, Oravsky

Starosta:
Otázku participatívneho rozpočtu si vyhradili poslanci miestneho zastupiteľstva ako svoju agendu. Úrad pred dvomi rokmi pripravil návrh na participatívny rozpočet, ale poslanci mali pocit, že vedia ponúknuť lepší návrh. Ten však doteraz neprišiel. V prípade, ak tomu tak nebude, vedenie mestskej časti predloží opätovne svoj návrh pri schvaľovaní najbližšieho rozpočtu.

web od 2day